HTML

Szatmárfigyelő

Az ellentmondások országa, "Szatmárország" Tele okos, becsületes, törekvő emberrel. Talán ezért is nem jut az 5-ről a 6-ra. Mi lehet a lassú fejlődés oka?

Friss topikok

ABLAKOS VONAT ÉS FÜRTÖS MEGGY

Tűzfal 2010.06.22. 08:00

 

Üljünk fel a vonatra és nézzünk körül a bezárt vonalak környékén. 
Ma olvastam egy újságírói gyöngyszemet.
Ebben tájékoztatták a nagyérdeműt, 5 bezárt vonal megnyitásáról. Kicsit furcsálom, hogy még most veszik elő a témát és még csak utána sem járnak annak, hogy Szatmárban mi lesz a sorsa a kettő bezárt szárnyvonalnak. Mert itt bezárták, de a Beregben érdekes módon a szándék, szándék maradt, a naményi vonal megmaradt.
 (Néha másodrangú állampolgárnak érzem magam Fehérgyarmaton a Beregiekhez képest. Ott megmentették a Berwin Ruhagyár munkahelyeit, a tervezett vasúti vonal bezárása is meghiúsult, ráadásul van államtitkáruk is.)
 
Szóval helyiként, a helyi újság internetes mutációjától többet várok. A Vasárnapi Újság már május elején írt a témáról, és benne elrejtve a szatmári vonalakról. 
 
„Szerintem legkorábban ősztől gördülhetne végig „ablakos vonat”, teszem azt, a Komárom–Székesfehérvár, a Debrecen–Létavértes, a Zalalövő–Körmend és a Godisa–Komló viszonylatban, valamint a szatmári térség vonalain – mondta a Vasárnapi Híreknek T. Hámori Ferenc vasúti szakíró, megerősítve más forrásból származó információinkat.”
 
Talán hasznos lenne a közvéleményt is tájékoztatni, arról, mit várhatunk e téren a jövőben. Tekintettel arra, hogy a jelek szerint érdekli az embereket, mi a nagypolitika szándéka a két bezárt szárnyvonallal. 

Vagy csak én nem értem a világos beszédet?

"Remélem, hogy rövid időn belül Önnek is biztosíthatunk a logisztikai igényeinek megfelelő, közúti, vízi és vasúti csatlakozással bíró ipari területet." Dr. Tilki Attila polgármester az Ipari parkról.
 
Kemény csörték zajlottak vidékünkön is a vasúti mellékvonalak bezárásának okán. Nem kevesen használták fel az előző kormány ez irányú döntését a választási kampány során. Ma már csak történeti emlék, ki, hogyan próbálkozott a mumusnak tartott ellenfelén úrrá lenni. Azt hiszem, hogy hivatalosan a „Vonatünnep” elnevezési röplapot senki sem vállalta fel, név nélkül adta ki. Lehet pörölni a tartalma miatt, de fölösleges, már csak azért is, mert ha a szerzője nem vállalta a nevét, akkor az sok mindent elárul igazságtartamáról.
 
 
 
 
 
  
 A célpont az MSZP helyi országgyűlési képviselő jelöltje volt. Az éjszaka sötétjében terjesztett röplapra adott válaszát itt olvashatják.

 Ha már a „vonatünnep” örvén áttértünk a politika térfelére, akkor hadd idézzem a blog egy korábbi bejegyzését is, amelyben felmerült az óhaj, hogy a megye, Fideszes listán megválasztott országgyűlési képviselője, Jakab István, a MAGOSZ elnöke  megválasztásával megkapta a feladatát.

 
„Kíváncsi vagyok, a meggy, a gabona és a léalma felvásárlási árára. Ha már megyénk Fideszes listáján parlamentbe szavazták, akkor gondolom megyebeli képviselőnek fogja magát tartani…! Nem irigylem. Könnyebb valami ellen felszólalni, mint tenni ugyanazért a hatalom eszközeinek birtokosaként!”
 
Eddig nem sikerült megoldást találni. A termés egy részét a jég elverte, a vihar elvitte. Mégis mit gondol a kedves olvasó, mennyi a meggy felvásárlási ára ma Fehérgyarmaton?
 
Semennyi. Nem is veszik.
 
 
 

 

Címkék: desiro jakab istván tilki attila vonatünnep vasúti szárnyvonal bezárás meggy ár

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szatmarfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr72099527

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása